Siin me oleme

Piiratud sõnavabadus

Oleme õnnelikult kohal. Mina rumaluke ei teadnud, et siin on piiratud sõnavabadus ja kõik leheküljed, mis on vähegi avalikud, ei ole siin kättesaadavad. Seega ei saa ma postitada ei feisbuuki, blogisse ega näiteks vaadata-muuta pilte picasas. Äärmiselt huvitav. Igaljuhul...sellest ei jää miski nägemata-kuulmata-maitsmata. Talletan emotsioonid dokumendina ja postitan kodus kõik korraga.
Edit: Noole õpetas, kuidas meili teel blogida. Kopeerin oma jutu nüüd siia ümber. Kahjuks ei lase pilte ikkagi panna. Ilmselgelt tuleb uuesti siia tagasi tulla.
Lend Tallinn-Helsingi-Chongqing

Lennud sujusid hästi, kui välja arvata 10 min enne Chongqingi maandumist tekkinud mega vabalangemine. Sõin parasjagu õuna ja hea, et see suust välja ei lennanud. Olin ehmatusest keeletu. Samal ajal terve lennuk kiljus! Jubee. Ma peaaegu hakkasin oksele. Ausalt. Hiljem veel 1h oli süda paha.
Lennukis oli palju eestlasi, vähemalt 10. Mõndadega istusime lähestikku ja lobisesime terve lennu aja. Lõbus ja huvitav oli. Meie kõrval istus Aasia-huviline Ott (arhitekt), kes meid terve tee põnevate lugudega ärkvel hoidis, andis head nõu ja viskas nalja. Tal muideks olid kaasas ka naine (jaapanlanna) ja 2 imearmast sõstrasilma - Kai ja Mai.
Süüa sai 2x. Valikus oli kana riisiga ja kotlet kartuliga. Valisime viimase ja ei olnud õige valik. Söök ise oli selline:
Finnair´i lennukid on muidugi korralikud. See, et mina ei suutnud 8h jooksul isegi suigatada, oli minu probleem. Ruumi oli tegelikult piisavalt. Suur valik erinevaid filme, mänge, uudised, telesaated lisasid lisaväärtust.
Passikontrollist ei tahetud mind esialgu läbi lasta, kuna passipildil olen ju blond ja tänase seisuga juba pikemat aega punapea. On ju lausa kirjas, et kui sinu välimus on oluliselt muutunud, pead tegema uue passi. Selle peale ma ei mõelnud ja oli reaalne oht, et mind riiki sisse ei lubata. Kohale kutsuti lisajõude, kes mind ja mu passipilti hoolega uurisid. Minu vestlus passikontrollis: „Have you changed your hair colour?“, „Yes“, „Why?“
Takso
Taksosõit on siin soodne. Sõit lennujaamast hotelli maksab 54 raha ehk umbes 4,5 eur 30min eest (25 km). Kas ei tee kadedaks? Taksosid on siin sadu, kõik seestpoolt suht vanad pannid, kihutavad hullemini kui Egiptuses. Sõidu jooksul jõuad mitu korda mõelda, et nüüd sõidab keegi sisse või teeb auto, milles istud, avarii. Taksojuhid inglise keelt ei räägi, kuid kaarti tunnevad. Sõidu ajal kisavad eesistmelt vaatamisväärsustele viidates rõõmsalt mandariini keeles ja on ise suhteliselt positiivsed.

Glenview ITC Plaza Chongqing
Hotell on väga korralik. Tuba on meil suur, 42 m2 asukohaga 31.korrusel. Ma ei tea, kas olen kunagi maganud nii mugavas voodis, nii suures igaljuhul küll mitte. Vannituba on samuti suursugune. Ma hindan alati hotellituba vanni ja voodi järgi. Siinolev on raudselt 5* vääriline.
Kohale jõudes kerime end kohe 2 tunniks magama. Äratuskella peale ajame end vägisi üle. Siin on keskpäev ja kuigi und oleks vist hilisõhtuni, peab end uue ajaga kohandama.
8.korrusel on söögikohad ja 9.korrusel bassein+wellness. Spa hinnad on röögatud. 1h massaaźi maksab 46 eur.  Räägiti lennukis, et siin pidi odav olema...aga sellises hotellis, kuhu meil on õnnestunud end smugeldada on euroopatasemega hinnad. Bassein-wellnesskeskus paistab silma järgi hubane. Vesi basseinis on soe ja ühtki hingelist näha ei ole. Plaanime ka veemõnud ära proovida. Võib olla siis, kui vihma sajab või kui oleme juba veidi väsinud linna avastamast.
Hommikusöök – imeline. Ma ei ole iial midagi sellist näinud. Kohvi on korralik! Tuuakse tassiga lauda. See on kange ja hea masinakohv kerge vahuga. Esindatud on euroopalik köök ja muidugi kodumaine. Esper jääb oma esimesel külastusel euroopaliku maitse juurde. Mina riskin ja kuhjan taldrikule igasugu kraami: riis, nuudlid, juurviljad...ja palju nimetuid maitseid. Nende nimetute kohta võib öelda maitsetud. Samas fritüüritud banaanid on täiesti söödavad. Kavatsen ära proovida kõik, mis silmale vähegi söödav paistab. Kõik muidugi ei paista.

Päeva lause: Have you changed your hair colour?

1 kommentaar:

  1. See Ott oleks võinud oma laste nimeks panna ikka Mai ja Tai :D

    VastaKustuta